مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به اين كه نتايج طرح بررسي ميزان بازماندگي دختران دانشآموز از تحصيل 100 منطقه محروم در مقطع متوسطه، مهر ماه سال جاري اعلام ميشود، گفت: هم اكنون 9 هزار و 368 دانشآموز دختر در 63 منطقه آموزشي 11 استان كشور بازمانده از تحصيل هستند.
مهري سويزي صبح روز شنبه در يك نشست مطبوعاتي كه در ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اين كه وزارت آموزشوپرورش با پوششدهي 540 هزار زن فرهنگي داراي بيشترين شاغل زن در بين دستگاههاي دولتي است، اعلام كرد: حدود 120 مشكل در حوزه زنان و جمعيت هفت و نيم ميليون نفري دختر دانشآموز در 12 محور مختلف با تعامل سازمانهاي آموزش و پرورش سراسر كشور شناسايي شده است كه متاسفانه پاسخگويي منطقي به اين مشكلات با سيستم موجود تا حدي دچار مشكل ميشود.
وي با اشاره به اجراي طرح بررسي بازماندگي از تحصيل دانشآموزان دختر گفت: پيشبيني ميشود كه رقم كنوني يعني بازماندگي از تحصيل 9 هزار و 368 دانشآموز دختر در مقطع متوسطه با بررسي 37 منطقه آموزشي محروم ديگر به 13 هزار نفر برسد، كه تاكنون استانهاي كهگيلويه و بويراحمد با 4 هزار و 126 نفر، گيلان با يكهزار و 28 نفرو خراسان رضوي با 796 نفر بيشترين سهم را در بازماندگي از تحصيل دانشآموزان دختر در مناطق محروم داشتهاند.
تشكيل شوراي بهبود وضعيت زنان در سطح عالي وزارت آموزش و پرورش
تاسيس1226 مركز شبانهروزي دخترانه در سراسر كشور و تجهيز نيمي از آنها به تجهيزات ورزشي
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش از تشكيل شوراي بهبود وضعيت زنان در سطح عالي وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اين اقدام تصميمگيري براي حل مشكلات زنان شاغل در آموزش و پرورش را آسانتر ميكند.
وي در ادامه به بخشي از برنامههاي انجام شده در راستاي شناخت محروميتهاي دختران دانشآموز اشاره و بيان كرد: متاسفانه هنوز بسياري از خانوادهها به ويژه در استانهاي محروم كشور تصور ميكنند كه صرف هزينه تحصيلي براي دختران آنها بازگشت مالي ندارد و اين امر افت تحصيلي شديد و بازماندگي از تحصيل را به ويژه در مقطع متوسطه براي دختران آنها به همراه داشته است كه در اين راستا يكهزار و 226 مركز شبانه روزي براي كاهش محروميت تحصيلي اين دانشآموزان دختر احداث شده است.
سويزي با اعلام اين كه هم اكنون 630 مركز از اين تعداد با اختصاص 190 ميليون تومان اعتبار به تجهيزات ورزشي براي كاهش محروميتهاي عاطفي دانشآموزان دختر در 17 استان كشور تجهيز شدهاند، اضافه كرد: در سال تحصيلي 86 همه مراكز شبانهروزي دخترانه در 14استان باقيمانده كشور به تجهيزات ورزشي لازم مجهز ميشوند.
جزئيات بررسي خشونت عليه دانشآموزان دختر با مطالعه بر روي1800 نفرمهر ماه اعلام ميشود
قوانين آموزش و پرورش با رويكرد جنسيتي بررسي ميشوند
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش همچنين به طرح بررسي وضعيت خشونت عليه دختران دانشآموز شهر تهران با پوشش دهي حدود يكهزار و 800 نفر با سه مولفه مدرسه، جامعه، خانواده اشاره و اظهار كرد: متاسفانه اين طرح به دليل كمبود اعتبار فقط در شهر تهران انجام ميشود كه نتايج اين تحقيق نيز مهر ماه امسال اعلام خواهد شد.
سويزي همچنين از بررسي قوانين و مقررات آموزش و پرورش با رويكرد جنسيتي به عنوان يكي از برنامههاي اصلي دفتر امور زنان آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد خبر داد و اعلام كرد: نتايج اين طرح نيز اسفند ماه اعلام خواهد شد.
نرخ مديريت زنان در ايران تنها 7/2 درصد
زنان بايد توانمنديهاي خود را اثبات كنند و مردان تنها اظهار
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به اين كه متاسفانه هم اكنون نرخ مديريت زنان در ايران 7/2 درصد در مقابل سهم 3/97 درصدي مردان است، اين امر را به شدت نامتناسب با دانش، مهارت و توانمنديهاي زنان خواند و تاكيد كرد: متاسفانه مردان تنها بايد تواناييهاي خود را اظهار كنند اين در حاليست كه زنان بايد توانمنديهاي خود را اثبات كنند تا بتوانند نقش مديريتي ايفا كنند و لذا در حوزه مديريت زنان با يك سري قوانين نانوشته مواجهيم؛ براي مثال اگر يك مدير زن خطا كند جامعه زنان زير سؤال ميرود اما اگر يك مدير مرد خطا كند تنها خود او مورد بازخواست قرار ميگيرد.
وي با اذعان به اين كه زنان در حوزه مديريتي به دليل نگرش افرادي كه روبروي آنها قرار دارند، با چالش جدي مواجه هستند اعلام كرد: در حال حاضر از 38 اداره كل وزارت آموزش و پرورش سرپرستي سه اداره كل بر عهده زنان قرار دارد و 45 هزار مدير زن نيز در آموزشگاهها، مدارس و مراكز تربيت معلم فعال هستند، كه به نوعي اين رقم بالاتر از ساير دستگاههاي دولتي است.
سويزي در ادامه اذعان كرد: متاسفانه هم اكنون در سيستم مديريتي بايسته سالاري حاكم است نه شايسته سالاري؛ بدين مفهوم كه واجدين شرايط براي اتخاذ مسووليتهاي مديريتي تنها از بين مردان اتخاذ ميشوند در حالي كه اين واجدين شرايط بايد با در نظر گرفتن شايستگي و توانمندي زنان در سطح مديريتي از بين هر دو جنس انتخاب شوند.
وي در اين راستا از اجراي طرح «مهيا» در وزارت آموزش و پرورش يعني شناسايي 40 مدير زن برجسته و تحت آموزش قراردادن آنها در دورههاي عالي مديريتي خبر داد.
حق مساوي زنان فرهنگي در اعزام به خارج از كشور ناديده گرفته ميشود
به گزارش ايسنا مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش يكي از شاخصهاي تحول بنيادين در آموزش و پرورش را تحول در نحوه نگرش به توانمنديهاي زنان شاغل در سطح اين وزارتخانه خواند و در خصوص برخي قوانين تبعيض آميز موجود براي زنان شاغل در آموزش و پرورش،عنوان كرد: در نظر نگرفتن حق مساوي زنان فرهنگي در اعزام به خارج از كشور كه واجد شرايط بودن آنها به دليل شغل همسرانشان در نظر گرفته نميشود و حق تحصيلات تكميلي و آموزش ضمن خدمت برابر براي مردان و زنان فرهنگي از جمله مواردي است كه حقوق مساوي زنان با مردان در آنها در نظر گرفته نشده است.
مدير كل امور زنان آموزش و پرورش يكي از مشكلات ديگر موجود در حوزه زنان را در نظر نگرفتن حق متفاوت بودن زنان با مردان در نظام اداري استخدامي كشور خواند و افزود: يكي از مشكلات در قوانين موجود در نظر نگرفتن حق متفاوت بودن زنان شاغل فرهنگي است كه فرزند معلول دارند.
دختران دانشآموز نيازمند اختصاص تسهيلات ويژه در زمينه IT هستند
وي در ادامه تشكيل بانك اطلاعاتي زنان فرهيخته و فرهنگي با پوشش دهي همه زنان فرهنگي در سراسر كشور، اجراي طرح پيام آوران فرهنگ و بهداشت براي دختران عشاير و حل مشكلات بهداشتي موجود بين مادران آنها با توزيع سه سري كتاب اعم از روانشناسي و بهداشتي و همچنين اجراي طرح شناسايي فاصله دانش فنآوري بين دختران و پسران دانشآموز با پوشش دهي 4 هزار و 500 نفر در 10 استان را از ديگر برنامههاي در دست اجراي دفتر امور زنان آموزش و پرورش خواند.
سويزي درصد محروميت دختران دانشآموز از دانش روز فنآوري اطلاعات به دليل در دست داشتن مالكيت كامپيوتر در اكثر خانهها از سوي پسران را بسيار عميق دانست و تاكيد كرد: دختران دانشآموز نيازمند اختصاص تسهيلات ويژه در زمينه IT هستند.
مهري سويزي صبح روز شنبه در يك نشست مطبوعاتي كه در ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اين كه وزارت آموزشوپرورش با پوششدهي 540 هزار زن فرهنگي داراي بيشترين شاغل زن در بين دستگاههاي دولتي است، اعلام كرد: حدود 120 مشكل در حوزه زنان و جمعيت هفت و نيم ميليون نفري دختر دانشآموز در 12 محور مختلف با تعامل سازمانهاي آموزش و پرورش سراسر كشور شناسايي شده است كه متاسفانه پاسخگويي منطقي به اين مشكلات با سيستم موجود تا حدي دچار مشكل ميشود.
وي با اشاره به اجراي طرح بررسي بازماندگي از تحصيل دانشآموزان دختر گفت: پيشبيني ميشود كه رقم كنوني يعني بازماندگي از تحصيل 9 هزار و 368 دانشآموز دختر در مقطع متوسطه با بررسي 37 منطقه آموزشي محروم ديگر به 13 هزار نفر برسد، كه تاكنون استانهاي كهگيلويه و بويراحمد با 4 هزار و 126 نفر، گيلان با يكهزار و 28 نفرو خراسان رضوي با 796 نفر بيشترين سهم را در بازماندگي از تحصيل دانشآموزان دختر در مناطق محروم داشتهاند.
تشكيل شوراي بهبود وضعيت زنان در سطح عالي وزارت آموزش و پرورش
تاسيس1226 مركز شبانهروزي دخترانه در سراسر كشور و تجهيز نيمي از آنها به تجهيزات ورزشي
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش از تشكيل شوراي بهبود وضعيت زنان در سطح عالي وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اين اقدام تصميمگيري براي حل مشكلات زنان شاغل در آموزش و پرورش را آسانتر ميكند.
وي در ادامه به بخشي از برنامههاي انجام شده در راستاي شناخت محروميتهاي دختران دانشآموز اشاره و بيان كرد: متاسفانه هنوز بسياري از خانوادهها به ويژه در استانهاي محروم كشور تصور ميكنند كه صرف هزينه تحصيلي براي دختران آنها بازگشت مالي ندارد و اين امر افت تحصيلي شديد و بازماندگي از تحصيل را به ويژه در مقطع متوسطه براي دختران آنها به همراه داشته است كه در اين راستا يكهزار و 226 مركز شبانه روزي براي كاهش محروميت تحصيلي اين دانشآموزان دختر احداث شده است.
سويزي با اعلام اين كه هم اكنون 630 مركز از اين تعداد با اختصاص 190 ميليون تومان اعتبار به تجهيزات ورزشي براي كاهش محروميتهاي عاطفي دانشآموزان دختر در 17 استان كشور تجهيز شدهاند، اضافه كرد: در سال تحصيلي 86 همه مراكز شبانهروزي دخترانه در 14استان باقيمانده كشور به تجهيزات ورزشي لازم مجهز ميشوند.
جزئيات بررسي خشونت عليه دانشآموزان دختر با مطالعه بر روي1800 نفرمهر ماه اعلام ميشود
قوانين آموزش و پرورش با رويكرد جنسيتي بررسي ميشوند
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش همچنين به طرح بررسي وضعيت خشونت عليه دختران دانشآموز شهر تهران با پوشش دهي حدود يكهزار و 800 نفر با سه مولفه مدرسه، جامعه، خانواده اشاره و اظهار كرد: متاسفانه اين طرح به دليل كمبود اعتبار فقط در شهر تهران انجام ميشود كه نتايج اين تحقيق نيز مهر ماه امسال اعلام خواهد شد.
سويزي همچنين از بررسي قوانين و مقررات آموزش و پرورش با رويكرد جنسيتي به عنوان يكي از برنامههاي اصلي دفتر امور زنان آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد خبر داد و اعلام كرد: نتايج اين طرح نيز اسفند ماه اعلام خواهد شد.
نرخ مديريت زنان در ايران تنها 7/2 درصد
زنان بايد توانمنديهاي خود را اثبات كنند و مردان تنها اظهار
مدير كل دفتر امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به اين كه متاسفانه هم اكنون نرخ مديريت زنان در ايران 7/2 درصد در مقابل سهم 3/97 درصدي مردان است، اين امر را به شدت نامتناسب با دانش، مهارت و توانمنديهاي زنان خواند و تاكيد كرد: متاسفانه مردان تنها بايد تواناييهاي خود را اظهار كنند اين در حاليست كه زنان بايد توانمنديهاي خود را اثبات كنند تا بتوانند نقش مديريتي ايفا كنند و لذا در حوزه مديريت زنان با يك سري قوانين نانوشته مواجهيم؛ براي مثال اگر يك مدير زن خطا كند جامعه زنان زير سؤال ميرود اما اگر يك مدير مرد خطا كند تنها خود او مورد بازخواست قرار ميگيرد.
وي با اذعان به اين كه زنان در حوزه مديريتي به دليل نگرش افرادي كه روبروي آنها قرار دارند، با چالش جدي مواجه هستند اعلام كرد: در حال حاضر از 38 اداره كل وزارت آموزش و پرورش سرپرستي سه اداره كل بر عهده زنان قرار دارد و 45 هزار مدير زن نيز در آموزشگاهها، مدارس و مراكز تربيت معلم فعال هستند، كه به نوعي اين رقم بالاتر از ساير دستگاههاي دولتي است.
سويزي در ادامه اذعان كرد: متاسفانه هم اكنون در سيستم مديريتي بايسته سالاري حاكم است نه شايسته سالاري؛ بدين مفهوم كه واجدين شرايط براي اتخاذ مسووليتهاي مديريتي تنها از بين مردان اتخاذ ميشوند در حالي كه اين واجدين شرايط بايد با در نظر گرفتن شايستگي و توانمندي زنان در سطح مديريتي از بين هر دو جنس انتخاب شوند.
وي در اين راستا از اجراي طرح «مهيا» در وزارت آموزش و پرورش يعني شناسايي 40 مدير زن برجسته و تحت آموزش قراردادن آنها در دورههاي عالي مديريتي خبر داد.
حق مساوي زنان فرهنگي در اعزام به خارج از كشور ناديده گرفته ميشود
به گزارش ايسنا مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش يكي از شاخصهاي تحول بنيادين در آموزش و پرورش را تحول در نحوه نگرش به توانمنديهاي زنان شاغل در سطح اين وزارتخانه خواند و در خصوص برخي قوانين تبعيض آميز موجود براي زنان شاغل در آموزش و پرورش،عنوان كرد: در نظر نگرفتن حق مساوي زنان فرهنگي در اعزام به خارج از كشور كه واجد شرايط بودن آنها به دليل شغل همسرانشان در نظر گرفته نميشود و حق تحصيلات تكميلي و آموزش ضمن خدمت برابر براي مردان و زنان فرهنگي از جمله مواردي است كه حقوق مساوي زنان با مردان در آنها در نظر گرفته نشده است.
مدير كل امور زنان آموزش و پرورش يكي از مشكلات ديگر موجود در حوزه زنان را در نظر نگرفتن حق متفاوت بودن زنان با مردان در نظام اداري استخدامي كشور خواند و افزود: يكي از مشكلات در قوانين موجود در نظر نگرفتن حق متفاوت بودن زنان شاغل فرهنگي است كه فرزند معلول دارند.
دختران دانشآموز نيازمند اختصاص تسهيلات ويژه در زمينه IT هستند
وي در ادامه تشكيل بانك اطلاعاتي زنان فرهيخته و فرهنگي با پوشش دهي همه زنان فرهنگي در سراسر كشور، اجراي طرح پيام آوران فرهنگ و بهداشت براي دختران عشاير و حل مشكلات بهداشتي موجود بين مادران آنها با توزيع سه سري كتاب اعم از روانشناسي و بهداشتي و همچنين اجراي طرح شناسايي فاصله دانش فنآوري بين دختران و پسران دانشآموز با پوشش دهي 4 هزار و 500 نفر در 10 استان را از ديگر برنامههاي در دست اجراي دفتر امور زنان آموزش و پرورش خواند.
سويزي درصد محروميت دختران دانشآموز از دانش روز فنآوري اطلاعات به دليل در دست داشتن مالكيت كامپيوتر در اكثر خانهها از سوي پسران را بسيار عميق دانست و تاكيد كرد: دختران دانشآموز نيازمند اختصاص تسهيلات ويژه در زمينه IT هستند.
No comments:
Post a Comment