Sep 27, 2007

فراخوان همبستگی مهر به ایرانیان برون مرز

psd-Paris_Sista.jpg

هم میهنان؛ به پیشواز اول ماه مهر میرویم؛ روز بازگشائی مدارس و دانشگاهها، روزی که شیفتگان دانش و خرد به سنگر خود درپیکاربا جهل و تاریک اندیشی باز می‌گردند. دانشگاه‌ها در ایران همواره سنگر آگاهی و آزاداندیشی و آزادی‌خواهی بوده است. چه بسیارانی از دانشگاهیان که در سال 1359 به نام انقلاب فرهنگی دستگیر و زندانی شدند و یا جان باختند.

دانشجویان و استادان و فرهنگیان پیوسته پرچم آزادیخواهی و حق طلبی را به دوش كشیده‌اند و در کنار سایر جنبشهای مردمی و به خصوص زنان و کارگران به مبارزات خود ادامه داده و میدهند.

امروزه مبارزات فرهنگیان، زنان، کارگران، و دانشجویان دراعتراض به نابسامانیهای اقتصادی و تورم روز افزون و برای تأمین خواستهای صنفی و مدنی آنان شدت گرفته است و در مقابل آن، ما شاهد موج جدیدی از یورش به خانه ها ی فعالان این گروه‌ها و دستگیریها و اخراج آنان هستیم. این روند سرکوب هرروز ابعاد گسترده تر، خشن تر و نگران کننده تری به خود می‌گیرد. اعدام های گروهی در برابر دیدگان وحشت‌زده مردم و ایجاد فضای ترس و ارعاب نشان از حاکمیت نظامی وفاشیستی دارد. زندانیان سیاسی احساس خطر كرده و هشدار میدهند که فاجعه‌ای بزرگ درراه است.

در این شرایط بحرانی و خطرناك شایسته است ضمن محکوم كردن رفتارهای ضد انسانی و نقض فاحش حقوق بشر توسط نظام جمهوری اسلامی، و در راستای همبستگی ملی ایرانیان برای حمایت ازجنبش های مردمی و «همبستگی مهر» در داخل ایران، در گردهم‌آیی‌های اعتراضی که در نقاط مختلف اروپا و شمال آمریكا و از جمله شهرهای لندن، استکهلم و آتلانتا در روز های 29 و 30 سپنامبر برگزار می‌شود شركت كنیم.

هم میهن؛ امروز تنها در یك همبستگی ملی می‌توانیم به مبارزات حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه مردم كشورمان یاری رسانیم. در کنار هم، پیوسته، هم چون رودی خروشان و موجی سهمگین باشیم. و بدانیم هر یک ازما سهمی در آینده میهن عزیزمان ایران داریم. همصدا و همدل باشیم.

مکان : جنب پارلمان سوئد- استکهلم Mynttorget

زمان : شنبه٢٩September ٢٠٠٧ از ساعت ۱١ الی ۱٤

No comments: