Dec 31, 2007


اعمال فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی

بنا بر گزارشات رسیده آقای ابوالفضل جهاندار فعال سابق دانشجویی به اندرزگاه 7 زندان اوین تبعید شد.
آقای ابوالفضل جهاندار فعال سابق دانشجویی که از شهریور ماه سال گذشته تا کنون در زندان اوین بسر می برد به دلیل آنچه که عدم رعایت قوانین زندان از سوی مسئولین زندان نامیده شده است به اندرزگاه 7 سالن 4 زندان اوین انتقال یافت . آقای جهاندار به تحمل 5/3 سال حبس تعزیری محکوم شده است .
همچنین گزارشاتی از اعمال فشار بر سایر زندانیان سیاسی نیز از زندان های اوین و گوهردشت حکایت دارد به طوری که در زندان اوین در ملاقات زندانیان با خانواده ها بازرسی بدنی به شدت انجام می گیرد و در زندان گوهردشت نیز محدودیت تماس های تلفنی برای تبعیدیان اخیر اوین نیز همچنان برقرار است.
در این بین مسئولین زندان گوهردشت از بیماری های جسمی یک زندانی به نام دکتر علوی جدایی که به دلیل ریاست کانون نخبگان ایران در زندان بسر می برد سوئ استفاده می کنند و برای اعمال فشار بر این زندانی از انتقال وی به بیمارستان خودداری کرده اند.
طبق نظر کمسیون پزشکی آقای دکتر علوی برای درمان بیماری قلب می بایست در بیمارستانی در کرح تحت درمان قرار میگرفت که تا کنون با مخالفت مسئولین زندان این امر میسر نشده است .


تبعید کاوه جوانمرد روزنامه نگار سنندجی به زندان مراغه
روزگذشته کاوه (داوود) جوانمرد روزنامه نگار سنندجی وخبرنگارهفته نامه کرفتو، از زندان سنندج به زندان مراغه تبعید شد .
کاوه جوانمرد که از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسون ، به تحمل دو سال حبس و تبعید به زندان مراغه محکوم شده بود، حدود یکسال است که در زندان سنندج تحمل حبس می نماید.
گفتنی است نامبرده در پرونده ای دیگر نیز، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم به تحمل دو سال حبس شده ، که این حکم اخیراً از سوی دیوان عالی کشور نقض و به دادگاه تجدید نظر استان کردستان ارجاع شده است.


گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی عمادالدین باقی شد

سازمان گزارشگران بدون مرز، طی بيانيه ای با ابرازنگرانی شديد از «وضع سلامتی» عمادالدين باقی، روزنامه نگار زندانی، از مقام های جمهوری اسلامی خواست وی را آزاد کنند.
عماد الدين باقی، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان، روز يکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۸۶ به اتهام آنچه «ادامه فعاليت های خود در خصوص توهين به مقامات و تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی»، خوانده شده، بازداشت شد.
سازمان گزارشگران بدون مرز، به نقل از صالح نيکبخت، وکيل مدافع آقای باقی می گويد: که او «تا کنون دوبار در زندان دچار ناراحتی قلبی شده و حمله ديگری برای وی بسيار خطرناک خواهد بود».
طبق اين گزارش، خانواده آقای باقی و وکيل مدافع او سرانجام روز پنجشنبه موفق به ملاقات وی در بيمارستان قمر بنی هاشم در تهران شدند. او اکنون به بخش عمومی زندان اوين منتقل شده است
در بيانيه گزارشگران بدون مرز تصريح شده است:«وضعيت نگاهداری عمادالدين باقی غير قابل قبول است. وی بيش از دو ماه در سلول انفرادی و در شرايط نامساعدی نگاهداری شده است. با توجه به وضعيت جسمی ايشان که در مدت بازداشت رو به وخامت گذاشته اشت و دو حمله قلبی نشان اين وخامت است، باور کردنی نيست که عمادالدين باقی از بيمارستان دوباره به زندان انتقال يابد».
خانواده عمالدین باقی پیش از بستری شدن وی، با انتشار نامه ای ضمن ارائه گزارشی از وضعيت اين زندانی سياسی تاکيد کرده بودند که وی در بازداشتگاه امنيتی نگهداری می شود.

-------------------------------------------------------------------------------------
هواداران جبهه ی دمکراتیک ایران - استان تهران,ضمن محکوم نمودن برخوردهای غیر انسانی بازندانیان سیاسی درزندانهای جمهوری اسلامی به سازمانهای طرفدار حقوق بشر وکمسیون حقوق بشر سازمان ملل هشدار میدهندکه بیش از این با رژیم حاکم بر ایران مماشات نکرده وتنها به صدوربیانیه ها که پشتوانه عملی ندارد بسنده نکنند بلکه راهکارهایی اعلام کنند که باعث انزوای سیاسی شدید کاربدستان رژیم شود.تاآنها بدانند که کشور ایران جزیره ای جدا افتاده نمی باشدتا هرچه بخواهند بر سر آزادیخواهان ونخبگان این ملت بیاورند
به نقل از وبلاگ آزاديخواهان دمكرات
http://democratl.blogspot.com

No comments: