Mar 11, 2008

مراسم ششم مارس ( روز فراخوان بین المللی در دفاع از کارگران ایران ) برگزار شد

گزارشی کوتاه:
روز جمعه 17 اسفند ماه، شماری از فعالین کارگری مراسم گلگشتی به منظور حمایت از فراخوان بین المللی( ششم مارس) در دفاع از کارگران ایران ترتیب دادند. فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF ) و کنفدراسیون اتحادیه های آزاد کارگری جهان ( ( ITUC به دلیل بازداشت منصور اسانلو و محمود صالحی در اقدامی مشترک و ضد سرمایه دارانه روز ششم مارس ( 16 اسفند) را به عنوان روز همبستگی جهانی با کارگران ایران اعلام کردند و به حمایت این فراخوان در بیش از چهل کشور جهان مراسم اعتراضی، برگزار شد.
در گلگشت تهران، شماری از فعالین زنان و فعالین کارگری حضور داشتند. تنی چند از شرکت کنندگان در اعتراض به بازداشت محمود صالحی و منصور اسانلو و سایر کارگران زندانی سخنرانی کرده و خواهان آزادی هرچه سریعتر و بی قید و شرط کارگران دستگیر شده و کلیه فعالین اجتماعی زندانی گشتند. برخی از سخنرانان ضمن بر شمردن مطالبات کارگران ایران، همچنین مطالبی در گرامیداشت روز جهانی زن بیان داشتند.
عده ای از شرکت کنندگان پلاکارد هایی با شعارهایی در دفاع از طبقه کارگر و همچنین گرامیداشت روز جهانی زن در دست داشتند. برخی از شعارها عبارت بودند از :
« اسانلو و صالحی آزاد باید گردند- به اعتراض علیه حکم شلاق به کارگران بپیوندید- ما خواهان آزادی تمام فعالین کارگری، دانشجویی، معلمان، زنان و کلیه فعالین اجتماعی از زندان هستیم- تشکل کارگری امر خود کارگران است- تشکل کارگری حق مسلم کارگران است- پیش به سوی برگزاری هرچه با شکوه تر اول ماه مه.
این مراسم تا حدود ساعت 12 ظهر ادامه داشت و با تاکید بر گرامیداشت روز جهانی زن و با خواندن سرود انترناسیونال به پایان رسید.
شورای همکاری تشکلها وفعالین کارگری
20/12/1386
shorayehamkari@gmail.com

No comments: